Kurumsal satınalma süreçlerinin başlangıç noktası taleplerdir. İşletme içerisinde ihtiyaç duyulan malzeme, hizmet, makine ihtiyacı satın alma departmanına onay mekanizmalarından geçirilerek aktarılır. İhityaçlar doğrudan bir proje için yapılabileceği gibi, işletmenin genel yönetim süreçleri içinde yapılabilir.
Taleplerinin kontrol altına alınması için işletmelerin ihityaçlarını izlenebilir bir formatta, proje bütçelerine uygun şekilde kayıt altına almaları gerekmektedir. Kayıt altına alınmayan, sözlü, telefonda veya e-posta yoluyla alınan taleplerin izlenebilirliği mümkün değildir.İşletmelerin satınalma departmanları talep edilen malzeme, makine ve hizmeti en uygun fiyatla ile temin edebilmek için tedarikçiler ile iletişime geçerler. Tedarikçilere talep edilen malzeme, makine ve hizmet hakkında detaylı bilgilendirmeler gönderilir, Tedarikçiler sağlayacakları malzeme, makine ve hizmet için birim fiyatları, teslim koşullarını, ödeme şartlarını işletmelere iletirler.
Navappro İnşaat Yönetimi yazılımı içerisinde yer alan Teklif İstek Yönetimi geliştirmesi ile aşağıdaki süreçlerinizi yönetebilirsiniz.Satınalma departmanı tedarikçilere gönderdiği fiyat isteme formları sonucunda tedarikçilerden gelen fiyat tekliflerini kayıt altına alarak ilgili satın almanın hangi tedarikçiden yapılacağına karar verir. İlgili kararın verilebilmesi için alınan tekliflerin değerlendirilebilir şekilde kayıt altına alınması gerekmektedir.
Teklif Yönetimi geliştirmesi ile aşağıdaki süreçlerinizi yönetebilirsiniz.