0%

Teminat Yönetimi

*Bu yazı tahmini 1 dakika 45 saniye okuma süresine sahiptir.

Alınan verilen teminatları kayıt altına alın, sözleşmeler ile ilişkilendirin, vakti gelen teminatlar için uyarı mesajları ayarlayın.

İşletmeler ticari faaliyetlerini yürütürken, ticari hayatlarını güvence altına almak için iş yaptıkları karşı işletmeden Teminat talebinde bulunabilir. Teminatlar, mektup, çek, senet veya nakit olabilmektedir. 

Teminatı veren ve alan işletme teminatın takibini yapmak için hesap planında 900 lü hesapları kullanarak kayıtları yapmaktadır. Muhasebesel kayıtlarda sorun yaşanmazken, uzun vadede teminatların çok sayıda olması, teminatların vade tarihlerine göre süre sonunda geri alınması gerekliliği gibi konular işletmeleri zorlamaya başlamıştır.

İnşaat sektöründe yer alan işletmeler de durum biraz daha karmaşıktır. Çoğunlukla taşeron marifetiyle iş yapan işletmelerde taşeronlarından alınması gereken teminatlar, işverenine verilmesi gereken teminatlar, süre sonlarında bu teminatların takip edilmesi çalışanları zorlamaktadır.

Navapp TR lokalizasyonu içerisinde yer alan Teminat Yönetimi ile aşağıdaki süreçlerinizi yönetebilirsiniz.​

  • Alınan ve verilen teminatlar için teminat kartları tanımlayabilir, teminatları geçici,avans,kesin olarak sınıflandırabilirsiniz.
 
  • Teminatların taranmış pdf görüntülerini teminat kartlarına bağlayabilirsiniz.
 
  • Süreli teminatlar için vade sonları belirleyebilir, vade sonları için uyarılar oluşturabilirsiniz.
 
  • Alınan ve verilen teminatlar için muhasebe kayıtları oluşturabilirsiniz.

* OECD ülkelerinin üniversite mezunlarının dakika başına okuyabildiği kelime sayısı baz alınmıştır.
Size özel tekliflerimiz ve çözüm önerilerimiz için bize bilgilerinizi bırakın…
Sizi bilgilendirelim